MENU

Χρονικό επίσκεψης ΜΟΦΣ στη Σαμοθράκη

Επιμέλεια : Δημήτρης Καραγεωργίου

ΜΕΡΟΣ Ι: Ταξιδεύοντας για Σαμοθράκη

Σκάφη μελών του ΜΟΦΣ από την Θεσσαλονίκη και τη Νάουσα ταξιδεύουν για Σαμοθράκη, για να συναντήσουν σκάφη μελών μας από την Καβάλα, αναδεικνύοντας τον Παμβορειοελλαδικό χαρακτήρα του ομίλου.

Η 1η μας στάση - πέρασμα από τις "συμπληγάδες πέτρες" στο Πόρτο Κουφό
και στη συνέχεια η είσοδος στη σπηλιά, για χάρη του μικρού μας καπετάνιου ΜΑΡΚΟΥ, που ήδη έχει απίστευτη ναυτοσύνη.

Καβαντζάροντας του φανάρι στο Κουφό μία ευχάριστη έκπληξη. Μια φώκια λιαζόταν πάνω στο βράχο στην ξέρα.

Στη συνέχεια μπάνιο στην εξαιρετική παραλία Χ και "πρόχειρο" γεύμα για να φθάσει η ώρα 3, διότι το συμβόλαιό μας με τον Ποσειδώνα έγραφε ότι 3-6μμ θα διασχίζαμε τα 90νμ για να φθάσουμε στη Σαμοθράκη.

Πράγματι περάσαμε το Άγιο Όρος με 0 μποφώρ και στη συνέχεια μονόμπρατσο για Καμαριώτισσα.

Έχουμε πάει πολλές φορές στη Σαμοθράκη, αλλά είναι η 1η φορά που ο μέγιστος καιρός που συναντήσαμε ήταν 1 μπορφώρ, ακόμη και όταν περάσαμε τον 25ο παράλληλο.

Το ταξίδι παρόλα αυτά ήταν ενδιαφέρον διότι συνεχώς συναντούσαμε κοπάδια με δελφίνια και πάρα πολλά κοπάδια με τονάκια. Το σκηνικό θύμιζε "τα πουλιά τοι Χίτσκοκ" με εκατοντάδες πουλιά κάθε 5-10 μίλια να μαρτυρούν ότι από κάτω υπάρχουν ψάρια.

Στην Καμαριώτισσα μας περίμεναν τα αυτοκίνητα που είχαμε νοικιάσει και πήγαμε κατευθείαν στη χώρα για την 1η περιήγηση και "συνάντηση΄' με το ξακουστό κατσίκι Σαμοθράκης.

Σε λίγο ξεκινάμε το οδικό μέρος της δράσης μας με προορισμό τα Λουτρά και τους καταράκτες του ΦΟΝΙΑ. Το μεσημέρι περιμένουμε τα μέλη μας από την Καβάλα, για να κάνουμε τον περίπλου του νησιού με τα σκάφη μας.

ΜΕΡΟΣ ΙΙ: Θαλάσσια περιήγηση στη Σαμοθράκη

Η 2η ημέρα στο νησί, ξεκίνησε με ισχυρό αέρα 5-6 μποφώρ. Γνωρίζοντας από ημέρες ότι το πρωί της Κυριακής δεν θα ήταν κατάλληλο για θαλάσσια περιήγηση, είχαμε οργανώσει την οδική επίσκεψή μας στη Βόρεια Σαμοθράκη

Το μυαλό μας είναι στον Makis Nefrem και στην Kiki Nefrem που ξέρουμε ότι θα ξεκινήσουν με κάθε καιρό από την Καβάλα για να έρθουν να μας συναντήσουν. Δεν είναι τόσο ο αέρας που μας ανησυχεί, ούτε το γεγονός ότι φυσά κόντρα στην πορεία τους οπότε θα ταξιδεύσουν στο μάτι του καιρού, είναι ότι γνωρίζουμε μετά από τόσες πλεύσεις μας προς Σαμοθράκη, ότι με αυτές τις συνθήκες το κύμα ψηλό και κοφτό, έρχεται από μεταβλητές διευθύνσεις και καθίσταται μη προβλέψιμο.

Και πράγματι συνεπείς στο ραντεβού μας, έφθασαν αργά το απόγευμα στην ωραιότερη παραλία της Σαμοθράκης στην ΠΑΧΙΑ ΑΜΜΟ μετά από 4 ώρες δύσκολης πλεύσης 60ΝΜ. Ωραία , φρέσκοι, ευδιάθετοι. Καπεταναίοι με Κ κεφαλαίο.

Είμαστε υπερήφανοι για τα μέλη μας από τον Καβάλα και επίσης για τον μικρό καπετάνιο μας Baxevanos Markos o οποίος με τους γονείς του Baxevanos Filippos και Angela Kubica. που είναι τα νεότερα μέλη του ΜΟΦΣ, ξεκίνησαν από τη Νάουσα, έριξαν το σκάφος του από τη Χαλκιδική και έκαναν με ένα μικρό πλαστικό σκάφος 210 ΝΜ , αποδεικνύοντας ότι με τον γνωστό σχεδιασμό πλεύσεων του ΜΟΦΣ, μπορούν στις δράσεις του να συμμετάσχουν μικρά και μαγάλα σκάφη, πολυστερικά και φουσκωτά.
Ξεκινάμε όλοι μαζί την θαλάσσια περιήγηση στα απίστευτα μέρη, προσβάσιμα μόνο από τη θάλασσα.

Το όρος Σάος ή Φεγγάρι, το υψηλότερο του Αιγαίου 1611μ, επιβλητικό, φορτισμένο με θρύλους και παραδόσεις χιλιετιών, με τον όγκο του της απόκρημνες πλαγιές του και τα άφθονα νερά, δημιουργεί μοναδικές εικόνες. Στην αρχή συναντούμε πολλές μικρές γραφικές παραλίες σε σχισμές του όρους, ιδανικές για προσέγγιση με μικρό ή μεσαίο σκάφος. Μετά ένα σημείο όπου θειούχα νερά δημιουργούν πράσινα χρώματα στο βράχο. Τοπίο άγριο αλλά όμορφο και επιβλητικό.

Στη συνέχεια βλέπουμε 3 σπηλιές, βουτώντας στην 3η από αυτές ... βγαίνεις σε μία κοιλάδα «γη της επαγγελίας», δένδρα, τρεχούμενα νερά, παραλία με λευκό βοτσαλάκι, γαλαζοπράσινη θάλασσα .. σκηνή από την ταινια «ταξίδι στο κέντρο της Γης» (παραλία ΒΑΤΟΣ).

Ακολουθεί ο ο μεγαλύτερος καταράκτης σε όλο τον κόσμο που χύνεται απευθείας στη θάλασσα το «ΚΡΕΜΑΣΤΟ ΝΕΡΟ» και το ΠΛΕΚΤΟ ή ΠΟΥΛΟΒΕΡ της γριάς, ένα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο με απίστευτα γεωγραφικά σχήματα πάνω στο βράχο.

Στο δρόμο της επιστροφής, μία στάση για το τελευταίο μπάνιο της ημέρας σε μία «prive» παραλία την νότια Σαμοθράκη.

Έχοντας κάνει τον περίπλου όλων των νησιών μας, θεωρώ ότι τα 10 αυτά μίλια περίπλου δίπλα στο βουνό, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα διότι βλέπεις πάρα πολλά αξιοθαύμαστα μέρη σε πολύ λίγα μίλια.

Δημιουργούν επίσης ευχάριστα αισθήματα για όλο τον κόπο που κάνεις γαι να εχεις ένα αξιόπλοο σκάφος, διότι έχεις τη δυνατότητα, με το σκάφος σου ανεξαρτήτως μεγέθους, να χαίρεσαι μοναδικές εμπειρίες (αρκεί να λαμβάνεις όλα τα μέτρα ασφαλείας όπως βλέπετε στις φωτογραφίες).

Κυριακή πρωί, επίσκεψη σε εκκλησάκι και τυροκομείο το μεσημέρι ανεφοδιασμος και επιστροφή.

ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ: Αφήσαμε τη θάλασσα και πιάσαμε... τα βουνά της Σαμοθράκης

Η 2η ημέρα μας στη Σαμοθράκη ξεκίνησε με επίσκεψη στον παραδοσιακό φούρνο Σαμοθράκης στη Χώρα. Παράγει μόνο μονόκιλο και δίκιλο ζυμωτό ψωμί. Λειτουργεί από το 1853!!! και ακολουθεί τις ίδιες μεθόδους παρασκευής.

Το 2004 πήραμε ψωμί που κράτησε στο σκάφος 8 ημέρες !!! Ακολούθησαν 3 προηγούμενες "άκαρπες" προσπάθειες σε προηγούμενες επισκέψεις μας στο νησί (το ψωμί είχε τελειώσει ) και τώρα πήραμε τα μέτρα μας. Πήγαμε πολύ πρωί και πήραμε όσα ψωμιά ήταν διαθέσιμα (από την προηγούμενη ημέρα οι κάτοικοι κλείνουν τα ψωμιά που θέλουν) ... Η ΝΕΦΕΛΗ μυρίζει σαν φούρνος από το περίφημο ψωμί που αποθηκεύσαμε στα αμπάρια της...Βέβαια κάποιες παραγγελίες καταναλώθηκαν καθ οδόν....

Ξεκινάμε με τα αυτοκίνητα από τον παραλιακό δρόμο, βλέπουμε στη θάλασσα ένα πενταροεξάρι με ριπές ... «άστα να πάνε...». Ένας σχετικά νέος στην παρέα απορεί «Είναι δυνατόν Πρόεδρε να πέσει ο καιρός το μεσημέρι ?»...."ΝΑΙ του απαντώ, αφού το γράφει το συμβόλαιο μας με τον Ποσειδώνα"...και πρέπει να κάνουμε τον περίπλου.

Φθάνουμε στο 2ο λιμανάκι του νησιού στα ΛΟΥΤΡΑ, Χαιρόμαστε που επιτέλους «ψιλοάνοιξε» η μπούκα του και έτσι είναι διαθέσιμη και η πολύ καλή ράμπα. Όμως η έλλειψη στοιχειωδών υποδομών συνεχίζεται. Η εικόνα σκουραίνει από το μισοβυθισμένο καϊκη που πρόσφατα κάηκε.

Και εδώ όπως και στο λιμάνι της Καμαριώτισσας, καμμία βελτίωση στις λιμενικές εγκαταστάσεις ... κρίμα.

Στη συνέχεια ....παίρνουμε τα βουνά, ξεκινούμε με επίσκεψη στην μοναδική φυσική ανοικτή θειούχο πισίνα, με θέα το θρακικό πέλαγος και στο παραδοσιακό καφενείο των λουτρών, ένα από τα ωραιότερα και γραφικότερα της Ελλάδας, πόλος έλξης της νεολαίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μετά πηγαίνουμε στη ΓΡΙΑ ΒΑΘΡΑ, το σκηνικό επιβλητικό – μυστηριώδες με αιωνόβια δέντρα, Η παράξενη και επιβλητική ενέργειά του σε καθηλώνει. Από τις πρώτες μου επισκέψεις όταν ήμουνα μικρός και ερχόμουν εκδρομές από την Αλεξανδρούπολη, νόμιζα ότι ζούσε εκεί η μάγισσα Φούρκα... Αργότερα με την εξέλιξη των cartoon, βρήκα τη σωστή απάντηση «Είναι το δάσος που οι δρυίδες μάγοι παρασκευάζουν τον ζωμό που πίνουν οι Γαλάτες για να νικούν τους Ρωμαίους..».

Δεν είναι τυχαίο που ακόμη και αυτή την εποχή μένουν πρόχειρες σκηνές νέοι , ακόμη και ζευγάρια με τα παιδιά τους.

Συνεχίσαμε στις περίφημες βάθρες του ΦΟΝΙΑ.

Φέτος η 45λεπτη ανάβαση μέσα από πέτρες, νερά, λάσπη μετά το δυνατό χειμώνα ήταν ακόμη πιο δύσκολη.

Powered by Blog - Widget
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του psarema-skafos.gr και για την βελτίωση της online εμπειρία σας.
Επιλέξτε «Αποδοχή» ή «Ρυθμίσεις» για να ορίσετε τις επιλογές σας.