MENU

ΟΜΙΛΟΣ ΦΟΥΣΚΩΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΥΝΟΡΟ

Επιμέλεια : Δημήτρης Καραγεωργίου

ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ ΠΕΙΡΑΙΑΣ 28/5/14--1/6/14 - ΣΥΝΟΛΟ 660 ΝΑΥΤ ΜΙΛΙΑ

Ξημερωματα Τεταρτης 28/5/14 τρια φουσκωτα σκαφη του ομιλου μας επεφταν στην γλυστρα της Αναβυσσου για το μεγαλο ταξιδι ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ.Ενα ταξιδι που σκοπο ειχε να μεταφερει ενα μυνημα αγαπης σ αυτο το τελευταιο συνορο της Ελλαδος.
Με αναμμενες μηχανες λοιπον με ενα TOP LINE 27 και δυο MARVEL με οκτω επιβατες πληρωμα στις 6+45 το πρωι σπρωχνουμε μπροστα τις μανετες βαζοντας σημαδι το νοτιο ακρο της Κυθνου και στην συνεχεια το στενο Παρου Αντιπαρου οπου φτανουμε μετα απο δυο ωρες και ενα τεταρτο με μια σχετικα πολυ καλη θαλασσα.
Δενουμε μεταξυ μας αροδου εξω απο το λιμανακι της Αντιπαρου και μετα απο μια μικρη ξεκουραση συνεχιζουμε το ταξιδι μας για το λιμανι της Αστυπαλαιας οπου ειχαμε κανονισει να γινει ανεφοδιασμος των σκαφων σε καυσιμα.
Ο καιρος καλος και στις δυο και τριαντα το μεσημερι φθανουμε στην Αστυπαλαια.Δενουμε οπως μπαινουμε αριστερα στο λιμανι οπου ερχεται και το βυτιο με τις πλαστικες βαρελες για τον ανεφοδιασμο ο οποιος γινεται αυστηρα και μονο παντοτε με το πλαστικο ειδικο κιτρινο χωνι που κραταει ολα τα σχετικα κακα για την μηχανη ωστε να μην εχουμε προβληματα στην πορεια μας.
Πινουμε το καφεδακι μας και συνεχιζουμε για Συμη οπου και θα διανυκτερευαμε.Ο καιρος δεν ξεπερνα τα 4 με 5 bfr ποτε κερδιζουμε γρηγορα μιλια και στις 6+15 το απογευμα δενουμε στο βενζιναδικο που ειναι πανω στο ντοκο πριν την εισοδο του λιμανιου αριστερα.Μεγαλη δουλεια μεγαλη ευκολια Τα σχοινια και τα μπαλονια στο βενζιναδικο ειναι ετοιμα οποτε ο ανεφοδιασμος γινεται ταχυτατα Μπραβο. Σε ολα τα νησια θα επρεπε να υπηρχε κατι τετοιο.
Προχωρησαμε στο βαθος του λιμανιου και δεσαμε στην αριστερη γωνια διπλα σ ενα μεγαλο καικι. Περπατησαμε στα γραφικα στενακια του νησιου δοκιμασαμε Συμιακη γαριδα και αργα πηγαμε για υπνο.
Καφεδακι το πρωι της Πεμπτης και στις 10 πμ ξεκιναμε για την νησο Ρω οπου στις 1+30 το μεσημερι δεναμε στην ξυλινη προβλητα. Εκει μας περιμεναν οι πρασινοσκουφηδες ειδοποιημενοι για την επισκεψη μας. Εντυπωση μου εκανε που μολις περασα διπλα απο εναν φανταρο αυτος αμεσως σταθηκε σε σταση προσοχης. Μπραβο. Τα παιδια αυτα φυλανε Θερμοπυλες γιατι η Τουρκια ειναι σε αποσταση αναπνοης. Νομιζεις οτι ειναι ενωμενη με το Καστελοριζο. Βγαλαμε φωτο με την πλατη μας προς το στρατοπεδο, καταθεσαμε στεφανι προσφορα του ομιλου μας στο μνημειο της κυρας και κρεμασαμε την σημαια του ομιλου μας.
Ευχαριστησαμε τους φανταρους μας για την επισκεψη και στις 3 το μεσημερι της Πεμπτης με φωτοβολιδες και κορνες μπαιναμε στο λιμανι του Καστελοριζου. Δεσαμε ακριβως απεναντι καλυπτοντας ετσι απο Αναβυσσο 325 ναυτ. μιλια. Σε ολο το ταξιδι ο ανεμος δεν ξεπερνουσε τα 4-5 bfr Το μεσημερακι στο ντοκο ολοι μαζι παρεα να η Συμιακη γαριδα να τα καλαμαρακια να το χταποδακι συζητουσαμε για τις εικονες και τις εντυπωσεις του ταξιδιου μας ενος ταξιδιου που ηταν ονειρο ζωης.
Πεφτοντας η νυχτα μαζευτηκαμε στην ακρη του λιμανιου στον μιναρε και με κεφτεδακια τυρι ψωμι και ντοματα παρεα με την κιθαρα μας χορεψαμε τραγουδησαμε μεχρις αργα.
Την Παρασκευη το πρωι ειχαμε ραντεβου με τον προσωρινο Δημαρχο του νησιου οπου τα μελη Σπυρος και Διονυσης Λαττας παρεδωσαν επιπλα γραφειου απο τα ομωνυμα εργοστασια DECODE και ΑΕΒΕ. Συζητησαμε για τα προβληματα του νησιου τα οποια ειναι παρα πολλα και πως τυχον μπορουν να διορθωθουν.Μετα τις απαραιτητες φωτο τιμης ενεκεν ο Δημος εδωσε στον καθενα χωριστα ονομαστικα απο ενα διπλωμα για την επισκεψη μας στο νησι. Κατω απο το Δημαρχειο βρισκετε το Λιμεναρχειο οπου παραδωσαμε μια κουτα με ρουχα, προσφορα του μελους μας Αντωνη Παγωνη καθως και εναν πινακα ζωγραφικης με θεμα ενα φουσκωτο σκαφος προσφορα του μελου μας Σπυρου Ανδριανακη δια χειρος της συζυγου του.
Οπως μας ειπαν τα παιδια υπαρχει μεγαλο προβλημα με τους λαθρομεταναστες, σηκωνοντας ετσι μεγαλο βαρος στους ωμους τους, κινδυνευοντας καθημερινα παιζοντας την ζωη τους κορωνα γραμματα. Στο Δημοτικο σχολειο και Νηπιαγωγειο του νησιου ειχαμε την χαρα να γνωρισουμε ολα τα παιδακια και τους δασκαλους προσφεροντας ρουχα προσφορα των καταστηματων ΚΑΡΑΜΕΛΑ και ΦΡΑΟΥΛΙΝΟ των Αφων Παγωνη καθως και επιπλα γραφειου των Αφων Λαττα των εργοστασιων DECODE καιABEE.
H χαρα στα προσωπα των παιδιων ηταν απεριγραπτη και η δικη μας μεγαλυτερη καθως καναμε τα παιδια αυτα να γελασουν και να νοιωσουν ευτυχισμενα γιατι σ αυτες τις περιπτωσεις αυτος ειναι ο σκοπος του ομιλου μας. Να δινει χαρα αγαπη γελιο. Συζητησαμε με τον δασκαλο Κο Γεωργιαδη δινοντας την υποσχεση οτι ειμαστε στο πλευρο τους και θα κανουμε αν χρειαστει οτι περναει απ το χερι μας.
Το μεσημερι της Παρασκευης αποφασισαμε να επιστρεψουμε καθως τα δελτια καιρου απο σημερα και τις επομενες ημερες εδιναν δυνατους Νοτιοδυτικους ανεμους εντασεως 7 με 8 bfr. Oτι χειροτερο για την επιστροφη μας διοτι θα φυσαγε απο το ανοικτο πελαγος προς τις ακτες της Τουρκιας και ετσι δεν μπορουσαμε να κρυφτουμε πουθενα. Ψωνισαμε τροφιμα για τους Λοκατζηδες της Ρω οπου θα τα αφηναμε στην επιστροφη και με κουραγιο δυναμη και πιστη βγηκαμε αργα απο τον κολπο του Καστελοριζου.
Ντυμενοι καλα με νιτσεραδες κουκουλες κλπ και μετα την παραδοση των τροφιμων μετα την Ρω τα πραγματα ηταν πολυ διαφορετικα προς το χειροτερο. Ο καιρος φορτωνε συνεχεια οσο ταξιδευαμε και οταν ανοιχτηκαμε η κατασταση εγινε τραγικη. Αναγκαστικα πλεαμε κοντα στις ακτες της Τουρκιας αλλα τα κυματα ηταν τεραστια. Το ξερει αυτο οποιος εχει ταξιδεψει στην θαλασσα Καστελοριζου. Εχω κανει πολλα ταξιδια αλλα αυτο ηταν το κατι αλλο. Αταλειωτες ανηφορες κι ατελειωτες κατηφορες στην αβυσσο. Ιδιο με παιχνιδι του λουνα παρκ που σου ανεβαζει το στομαχι στο λαιμο. Δεν βλεπαμε ο ενας τον αλλον.
Σε μια στιγμη εφαγα τοση θαλασσα που με κτυπησε ενα προστατευτικο πλεξιγκλας που ειχα βαλει για τον αερα στο κουτελο και ηπια και 3 ποτηρια θαλασσα. Α πα πα πα. Τα μιλια μεχρι την Συμη ηταν πολλα. Σε ενα μεγαλο κυμα που κτυπησε το ενα σκαφος σπασανε κυριολεκτικα οι τεντες και σκιστηκε ο διαφημηστικος μουσαμας που εγραφε ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ ΠΕΙΡΑΙΑΣ. Το σκαφος γεμισε νερα και σταματησε. Εβαλε γρηγορα τις σεντινες. Ολα μουσκεμα.
Μιλησαμε στο VHF και συμφωνησαμε να κανουμε ανασυνταξη στον πρωτο κολπο τηςΤουρκιας οπου και ηλθε το σκαφος με οτι ειχε απομεινει πανω του. Ουτε τεντες ουτε τιποτα.Δυσκολα τα πραγματα επρεπε ομως να συνεχισουμε. Φανταστειτε οτι στο BLUE STAR που το συναντησαμε στην ροτα μας σε ενα μεγαλο κυμα εγινε μετατοπιση φορτιου και φυγανε τα φορτηγα που ειχε μεσα. Υπηρχαν στιγμες δεν θα το πιστεψετε, πως στην κοιλια ενος μεγαλου κυματος βουνου υπηρχαν αλλα δυο. Απιστευτο.
Ετσι λοιπον κοστα κοστα Τουρκια 20 μιλια πριν τον καβο που στριβουμε για Συμη ο καιρος γυρισε ορτσα 6αρι. Προσπαθωντας να τιμονεψουμε οσο μπορουσαμε καλυτερα και για να αυξησουμε ταχυτητα ταξιδευαμε πλαγιοδρομιες και οπου ησυχαζε η θαλασσα ανεβαιναμε γρηγορα ορτσα και παλι το ιδιο, οποτε στις 6+15 απογευμα της Παρασκευης μετα απ ολη αυτη την αξεχαστη εμπειρια δεναμε στο βενζιναδικο στο ντοκο της Συμης.
Μετα τον ανεφοδιασμο τακτοποιηθηκαμε αλλοι σε δωματια αλλοι στις βαρκες κι απλωσαμε τα ρουχα για να στεγνωσουν απο τα πρωινα μπουγελα. Το βραδυ σ ενα μαγαζακι στο λιμανι ολοι παρεα με την κιθαρουλα και τα τραγουδακια μας νοιωσαμε την τελεια χαλαρωση μεχρι αργα.
Καφεδακι πρωι του Σαββατου και στις 11πμ ξεκινησαμε για Κω Δονουσα Ναξο οπου και θα διανυκτερευαμε. Βγαινοντας απ το λιμανι αριστερα ειχε μια εκκλησουλα την Αναληψη. Δεσαμε κατω στο ντοκακι αναψαμε το κερι μας και προσκυνησαμε την εικονα γιατι σημερα ηταν η γιορτη της. Οι ντοπιοι μας κερασαν σαν εθιμο λουκουμαδες. Με ενα 5αρι ορτσα σημαδεψαμε τον Κεφαλο της Κω οπου θα καναμε ανασυνταξη και θα συνεχιζαμε για βορεια Αμοργο Δονουσα. Στις 4 το απογευμα δεναμε στο λιμανακι της Δονουσας.
Στο υπερυψωμενο μαγαζακι ηπιαμε τον καφε μας και με μια θαλασσα 3 με 4 bfr στις 6+10 το απογευμα δεναμε στο ντοκακι της Αγιας Αννας στην Ναξο. Την προηγουμενη μερα που ταξιδευαμε με την φουρτουνα εκει στην Αγια Αννα μας ειπαν οι κατοικοι οτι ο καιρος κοντεψε να σπασει ενα μεγαλο καικι που ηταν δεμενο στο ντοκο και το κρατουσαν ενα σωρο ανθρωποι για να μη σπασει. Ο φιλος μας ο Ανδρεας ειχε κανονισει για βενζινες και δωματια. Καναμε ενα μπανιο και το βραδυ με την κιθαρα σε μια ταβερνα στην παραλια εγινε το ελα να δεις. Τραγουδι χορος ξενοι κερασματα κανατες με κρασια τι να σας πω. Δεν θελαμε να παμε για υπνο παρ ολη την κουραση μας. Παρα πολυ ωραια.
Κυριακη πρωι ξεκιναει το τελευταιο κομματι του ταξιδιου μας. Ναξος Κυθνος Αναβυσσος. Ηπιαμε το καφεδακι μας σ ενα υπεροχο μαγαζι και στις μια η ωρα το μεσημερι ξεκινησαμε για Αναβυσσο με ενδιαμεσο σταθμο τα Λουτρα της Κυθνου οπου και φθασαμε με μια πολυ καλη θαλασσα στις 3+15. Μεταξυ φαγητου και ποτου, καναμε εναν απολογισμο του ταξιδιου μας χαρουμενοι, γιατι επιστρεψαμε σωοι και αβλαβεις χωρις σοβαρα προβληματα μεχρις εδω και στις 5 η ωρα το απογευμα βγαινοντας βορεια της Κυθνου σημαδευαμε Καβο κολωνες ..6+10 φθασαμε στην γλυστρα της Αναβυσσου.
Ηταν το μεγαλυτερο ταξιδι στα χρονικα του ομιλου μας κι ελπιζω ν ακολουθησουν κι αλλα τετοια ταξιδια που σκοπο εχουν να μεταφερουν μυνηματα αγαπης στην αλλη Ελλαδα που βρισκετε μακρυα απ την πρωτευουσα.

Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΛΥΨΑΜΕ ΠΗΓΑΙΝ ΕΛΑ ΗΤΑΝ 660 ΝΑΥΤΙΚΑ ΜΙΛΙΑ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΕΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ
-ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ - ΤΖΙΒΙΛΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΜΕ TOP LINE 27
- ΠΑΓΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΕ MARVEL 9,60
- ΛΑΤΤΑΣ ΣΠΥΡΟΣ ΜΕ MARVEL 9,30
-ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ - ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΚΑΡΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕ ΤOPLINE 27 ΠΑΓΩΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΜΕ MARVEL 9,60 - ΛΑΤΤΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΕ MARVEL 9,30
ΠΛΗΡΩΜΑ ΣΤΟ MARVEL 9,60 Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΑΓΟΓΓΥΣΤΑ ΟΛΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΑΝΝΑΠΑΓΩΝΗ
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ
ΤΟ ΦΟΥΣΚΩΤΟ ΚΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΓΥΡΝΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΤΑΞΙΔΙ ΕΧΩ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

Powered by Blog - Widget
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του psarema-skafos.gr και για την βελτίωση της online εμπειρία σας.
Επιλέξτε «Αποδοχή» ή «Ρυθμίσεις» για να ορίσετε τις επιλογές σας.